Știm cu toţii că şcoala este instituția care îi pregăteşte pe copii pentru viitor. În acelaşi timp, este destul de vizibil că sistemul educaţional trece printr-o schimbare fundamentală, datorată progresului tehnologiei, iar elevii, studenţii și profesorii sunt principalul motor al schimbării.
Competenţe de bază precum cititul, scrisul şi calculul matematic vor fi mereu importante, dar într-o lume cu acces nelimitat la informaţii scrise sau audio-vizuale, elevii vor trebui să deprindă competenţe şi cunoştinţe noi.
Profesorii sunt şi vor fi un element crucial al procesului de educare, dar rolul lor se schimbă. Noile metode de lucru vor presupune ca profesorii să renunţe la rolul lor central şi să-şi asume poziţia de îndrumători.
Avem telefoane, PC-uri, tablete, mp3-playere şi Smart TV-uri, învăţăm zi de zi să le folosim, le exploatăm în scopul de a deveni mai rapizi. Tehnologia deja nu mai înseamnă „cool”, ci e o şcoală online, care ne obligă să ne adaptăm şi să înţelegem.
Prin oferirea de informaţii într-un timp real, prin folosirea mijloacelor de evaluare specifice fiecărui domeniu şi accesul la resurse online pentru elevi, părinţi şi profesori în aceeaşi măsură, şcoala online va aduce îmbunătăţiri multiple şi substanţiale sistemului şi managementului educaţional, oferind beneficii vizibile.
O parte dintre acestea sunt reprezentate de înlesnirea şi îmbunătăţirea comunicării părinte – profesor/instituţie, elev – profesor, profesor – profesor, profesor – conducere şi profesor – părinte, de îmbunătăţirea fluxului informaţiei, a productivităţii şi a organizării, de centralizarea într-un mod mult mai facil şi facilitarea accesului atât părinţilor cât şi elevilor la multitudinea de date din procesul educaţional şi automatizarea proceselor de rutină.
Astfel, școala online va fi un sistem avansat, care prin intermediul aplicațiilor pe care le va îngloba, va cuprinde cele mai bune metode și practici folosite pentru obținerea rezultatelor performante, din diversele domenii de studiu ale instituțiilor educaționale.