Noi modificări în programa școlară, la clasele a 3-a și a 4-a

30 ianuarie 2015
Categorie
Educație
Noutăţi
Blog  1

Conform Ministerului Educației și Cercetării , tocitul informației primite la orele de curs trebuie înlocuit cu alte metode de învățare. Cei din generația actuală sunt mult mai interesați de tehnologie sau de învățarea prin lucruri practice, care să îi ajute să înțeleagă mediul înconjurător, dar să se și descurce în viața reală.

Așadar, Ministerul Educației a luat în calcul acest lucru și a adus transformări în programa școlară la clasele a 3-a și a 4-a pentru a ajuta atât elevii, cât și cadrele didactice. Pentru acestea din urmă sunt sugerate metode noi de predare, astfel încât elevul să devină mai interesat și să capete încredere în el.

matematica-   Prin acest tip de predare recomandat, elevul își descoperă competențele și își satisface curiozitățile. De exemplu, în cadrul programei pentru matematică sunt sugerate jocuri care să dezvolte simțul competiției și discuții libere pentru încurajarea formării propriei opinii despre tipul de rezolvare a unei probleme date la clasă. Astfel, se dorește dezvoltarea unui comportament adecvat în grupul de colegi, insuflarea dorinței de a reuși și de a nu se da bătuți din cauza unei erori sau încurajarea inițiativei. Competițiile în grup au rolul de a învăța elevii să se ajute unii pe alții și de a comunica între ei.

 

 

descărcare-   La cursurile de română elevii vor învăța în plus față de anii trecuți să aibă răbdare cu partenerii de studiu prin activități de grup pe teme date, exerciții de argumentare și jocuri de roluri. Pentru a trezi sau dezvolta interesul elevului pentru lectură, cadrele didactice vor organiza activități prin care să fie descoperite gusturile copilului, acesta având șansa de a alege să citească ceea ce îi place. Un exemplu de astfel de activitate este o vizită la bibliotecă.

 

 

 

legatura_interdisciplinara_a_matematicii_cu_stiintele_naturii

-   Disciplina științe ale naturii are rolul de a stimula dorința de cunoaștere și de satisafacere a curiozității prin experimente practice supravegheate. Pentru a înțelege impactul proceselor naturale asupra vieții de zi cu zi, sunt recomandate experimentele și jocurile de grup. Cei din clasa a 4-a vor învăța cum și de ce trebuie să aibă grijă de propriul corp prin dezbateri, concursuri și jocuri.

Experimente propuse

 

  1. Hidrotropism: Într-un vas transparent se pun boabe de grâu sau de fasole pe vată, hârtie de ziar umezite pe o porţiune. 
  2. Temperatura mediului influenţează creşterea plantelor: Boabele de fasole puse în vase cu vată umedă și sunt menţinute la temperaturi diferite.
  3. Auzul ajută la orientarea în spaţiu: Un elev legat la ochi se întoarce spre diferite surse sonore care emit succesiv din diferite locuri. Cât de precisă este detectarea direcţiei sunetelor? Cum depinde precizia de distanţele dintre sursă şi receptor? Dar dacă se acoperă o ureche?
  4. Experimente prin care să se observe stările solidă, lichidă și gazoasă.
  5. Fototropism: Sensibilitatea la lumină a vârfului tulpinii. Pe o porţiune a unui răsad de grâu, se acoperă vârfurile tulpinilor cu câte o căciulă de hârtie, lăsându-le pe celelalte neacoperite. Dacă sunt expuse la Soare, tulpinile neacoperite se orientează după acesta, spre deosebire de cele acoperite.

 

Astfel, copilul este implicat în procesul de predare-învățare, învață să se descurce și să înțeleagă fenomenele ce au loc în jurul lui, învață să comunice, să aibă propria opinie și să o argumenteze. Un alt rol important pe care îl au cadrele didactice este stimularea copilului de a lua inițiativă și de a pune întrebări despre ceea ce nu înțelege pentru a nu renunța la reușită de la primul obstacol.

Toate aceste modificari se vor regăsi în noile manuale, tipărite și digitale, care ar trebui sa fie gata până în septembrie 2015 pentru clasa a 3-a, respectiv până în 2016 pentru clasa a 4-a. Tu ce părere ai despre schimbările propuse?

One response on “Noi modificări în programa școlară, la clasele a 3-a și a 4-a

  1. ArieMargo spune:

    Mulțumesc mult, doamna Corina! cembrățisări macige și fetelor!Sebi, mulțumesc! Sănătate și ție și..toate bune!Doamna Mariana, mulțumesc din suflet pentru susținere! Vă eembrățișez cu mult drag!Mulțumesc mult pentru eencurajări, doamna Beatrice! Pupici prințesei dumneavoastră!Din suflet mulțumesc, doamna Anna! Mă bucur de tot ce e een jurul meu! Vă eembrățișez cu drag!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Septembrie
Analize. Statistici. Comparatii